Återkoppling i dialog
Återkoppling blir mer användbar om den ges i dialog, ett samtal där man lyssnar på och möter mottagarens egna tankar och resonemang. Om du observerat en student/läkare under utbildning kan du bättre anpassa dina [...]
Att ta emot nyblivna sjuksköterskor
På denna sida kan du läsa mer om hur man tar emot sjuksköterskor under utbildning och/eller nyblivna kollegor på arbetsplatsen.
Att ta emot ST-läkare
På denna sida kan du läsa mer om hur man arbetar med ST-utbildning i allmänmedicin i norrbotten
Workshop: Patientcentrerad konsultationsmetodik
Om aktiviteten I denna aktivitet får du som inte har någon eller mindre erfarenhet av "patientcentrerad konsultationsmetodik i 3 steg", ett smakprov av metodiken. Uppskattad tid till för aktiviteten ca 60 minuter. Syfte att [...]
Bedömning av eller för lärande
På denna sida kan du läsa mer om bedömning för lärande till skillnad mot bedömning av lärande.
Avstämningsmöte mellan BT-handledare och huvudansvarig handledare
Här hittar du exempel på hur man organiserat och utformat BT i olika delar av landet.
Om en BT-läkare inte klarar målen
Här hittar du exempel på hur man organiserat och utformat BT i olika delar av landet.
Tema: Använda fall för diskussion
Här finns samlade case- och fallbeskrivningar för diskussion kopplade till olika workshops och övningar.
Skyddad: Filmer – tvärprofessionella
Detta innehåll är lösenordsskyddat. För att se det, ange ditt lösenord nedan: Lösenord:
Generella tips för användbar återkoppling
Vad vet vi egentligen om användbarheten av olika former av återkoppling?