Att ta emot nyblivna sjuksköterskor
På denna sida kan du läsa mer om hur man tar emot sjuksköterskor under utbildning och/eller nyblivna kollegor på arbetsplatsen.
Att ta emot ST-läkare
På denna sida kan du läsa mer om hur man arbetar med ST-utbildning i allmänmedicin i norrbotten
Bedömning av eller för lärande
På denna sida kan du läsa mer om bedömning för lärande till skillnad mot bedömning av lärande.
Avstämningsmöte mellan BT-handledare och huvudansvarig handledare
Här hittar du exempel på hur man organiserat och utformat BT i olika delar av landet.
Om en BT-läkare inte klarar målen
Här hittar du exempel på hur man organiserat och utformat BT i olika delar av landet.
Tema: Använda fall för diskussion
Här finns samlade case- och fallbeskrivningar för diskussion kopplade till olika workshops och övningar.
Återkoppling till dig som handledare
Be om strukturerad återkoppling på din handledning. Det kan vara lättare för den du handleder att ge dig återkoppling om du använder ett formulär för att strukturera återkopplingen.
Hur agerar vi när en handledare och kollega agerar diskriminerande mot studenter?
Om aktiviteten I denna aktivitet problematiserar ni utifrån ett fiktivt fall hur man agerar när värderande och nedvärderande kommentarer nämns av handledare om studenter genom att använda en modell för etisk analys. Uppskattad tid [...]
Workshop: Podd för en “journal club” på temat handledning och lärande
Om aktiviteten I denna aktivitet går ni igenom hur ni kan ha en journal club på teamet handledning och lärande. En Journal Club är ett tillfälle för att på ett informellt och kollegialt sätt [...]
Workshop: Är vi förebilder som handledare?
Om aktiviteten I denna aktivitet identifierar och problematiserar ni konkreta beteenden hos handledare ni uppfattar som förebilder, samt vilka normer och värderingar på er arbetsplats som påverkar handledarbeteenden. Uppskattad tid för aktiviteten ca 45-60 [...]